ARTONDE TILL TJUGOANDRA.



Nu var det ett tag sen jag skrev sist - närmare bestämt torsdag. Då tar vi det därifrån då;
På torsdagkväll for jag till Emmelie vid niotiden och lekte med henne och Elin. Vi spelade kubb, satt i deras förråd (av någon konstig anledning) och så kacklade vi som vanligt. Cyklade hem med Elin strax efter halv tolv, fast vi skildes åt rätt fort.
På midsommarafton, fredagen, gjorde jag ingenting på dagen. På kvällen for vi till en stuga som några vi känner äger. Vi grillade, jag lyssnade mest på massa surr och vid midnatt spelade vi kubb. Vi sov över där och jag somnade väl vid tretiden. Blev väckt av mor min halv elva för att vi skulle åka hem. Åt bara någon macka till frukost och sen rullade vi hemåt. Sov två timmar på eftermiddagen och sen åt jag middag, duschade, klädde på mig osv, och sen träffade jag Emmelie och Elin vid Konsum (som var stängt pga midsommardag, antar jag). Vi cyklade till Statiol och köpte glass. Svängde förbi mig sen och hämtade lite packning och sen vidare till Emmelie där vi skulle tälta (på hennes gård..) Satt i tältet och drack varm choklad, spelade tärningsspel och var allmänt muppiga. Somnade väl runt fyra och sen vaknade jag halv åtta och försökte förgäves somna om. Kvart över åtta gav jag upp och började packa ihop mina saker, så tyst som möjligt för att inte väcka de sovande flickorna. Vid nio var jag hemma och då kröp jag ner i min säng och läste några rader i en bok, sen somnade jag och sov till klockan femton. Var rätt död sen ändå men piggnade till på kvällen. Friserade mor min, såg på tv och gick och lade mig tjugo över ett. Släckte 03.08 och somnade nog på en gång. Idag väckte mamma mig halv ett och jag har inte fått mycket uträttat än så länge.

Varsågod för detta, ganska detaljrika, inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0