6AUGUSTI.

Tänkte ta mig tid till att skriva några rader. Det sker ju inte allt för ofta nu för tiden. Om vi spolar tillbaka till på lördag så blev det minsann att besöka luleåkalaset då också. Umgicks med de söta flickebarnen Emma, Mikaela och Sandra. Åkte virvelvinden en gång och mådde relativt illa efteråt. Jag och karuseller är inte världens bästa vänner om man säger så. På söndag kom sommaren tillbaka på riktigt men den dagen slösade jag bort genom att vara inomhus. Gick till Rebecca en stund på kvällen. Blir inte att vi ses så ofta längre.
På måndagen for jag till Antnäs och var ute med Sofi, Elias och pappa. Pressade lite, tittade när Elias badade och försökte hålla honom på filten. Var inte särskilt lätt, ungen är vild. Han har två föräldrar att brås på, ingen av dom satt tyst och lade pussel när dom var små direkt. Men han är iallafall världens gulligaste!
På kvällen lekte jag med hela gänget. Vi satt i Norra hamn och roade oss ett tag och sen cyklade vi vidare till Emmas place där vi åt chokladbollssmet och hade det roligt. Vi bestämde att vi skulle träffas vid bron klockan 11 på tisdagen och fara till Gültza och pressa på stranden. Jag, Emma och Elin blev det som låg där i ungefär två timmar. Tog mig ett dopp, det andra för i år. Det var förresten en äckeltant som solade i string och topless och bytte trosor varje gång hon skulle bada, haha. På kvällen rullade jag mot stugan, endast med sällskap av min far. Igår cyklade vi lite mer än en mil på grus/jordvägarna bland uppförsbackar. Det var rätt jobbigt med tanke på att jag knappt har rört mig i sommar. For och lade ut nät på Årkuts och metade en kort stund. Pappa fick bara en liten aborre som fick hoppa i igen.
Idag blev det att sitta i båten på Årkuts i cirka två timmar. Jag fick två små firrar och pappa en som var lite större. Vi vittjade nätet och där var det bara tre aborrar. Det är dåligt med fisk i sjön i år, höhö.
Vi har också hunnit med att köra in massa ved i källarn och så åt vi en sen middag. Nu ska jag basta. Mitt hår är inte fresh. Åker hem imorgonbitti och på lördag bär det av till huvudstaden. Här blir det kontraster. Ha det gött, puss!

Kommentarer
Postat av: emma

sv: Jaja. :p

2009-08-07 @ 22:09:40
URL: http://emmastalnacke.blogg.se/
Postat av: malin!

saknar tiderna med dig :´( <3

2009-08-11 @ 02:42:08
URL: http://malinjohanssonmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0