Umeå fotbollsfestival 2008

I´m back.

Hela faderullanlej började torsdagmorgon. Jag befann mig på kansliet kvart i sju, och därifrån rullade vi strax efter klockan sju. När vi kom fram till Umeå bar vi in våra saker sen vandrade vi den korta vägen till Gammlia. Inte långt efter tolv började våran första match - mot Järfälla. Vi hade ett riktigt bra läge att ta ledningen på en hörna, men så bidde det inte. Utan vi förlorade istället. På eftermiddagen gick vi in till stan. Jag köpte blåbärsmjukglass som bara rann. Klockan sju spelade vi Laserdome. Kul som fan var det! Efter det gick vi "hem" till Östra Gymnasiet igen. På fredagen hade vi nästa match mot Guif. Vet inte vad vi gjorde den matchen men förlorade gjorde vi. Nästa match var vid klockan fem. Där hade vi matchen och spelade mycket bra. Men det svåra för oss är nog att göra mål. Så Vindeln (?) som vi mötte fick ett mål i slutminuterna. Och det blev förlust - åter igen. På kvällen gick vi på disco och shakeade loss. Kul var det. På lördagen hade vi ytterligare en match. Vi var i B-slutspel. Vi spelade mot Byske / Bodå som vi mötte i Piteå Summer Games och förlorade med 2-0 mot. Den här gången blev det 0-0 i fulltid. Och matchen avgjordes på det mest orättvisa sätt. Straffar. Så ja. Förlorade gjorde vi ännu en gång. Och vi gick utan vinster från den här turneringen. Men sen är vi också flest 95:or och möter 94-lag. Menar inte att 95:or är dåliga. Men det är vårat första år på 11-manna och dom andra lagen har ett års erfarenhet av det. Så det blir ju en viss skillnad.

Efter matchen på lördagen for vi tillbaka till skolan och åt och duschade. Vid fyra gick jag och några till in till stan och köpte glass. När vi kom tillbaka åkte jag och fler till Nydala med p95. Såg på en match mellan Lira p96 och något annat lag. Lira vann med 2-0. När vi kom tillbaka åt vi, sen gick vi till discot. Därifrån gick vi vid tolv. Smsade lite med Malin på vägen till skolan och när vi kommit fram. Sen skulle både hon och jag sova. Vaknade gjorde jag av att Emma väckte mig mellan åtta och halv nio. Då gick vi och åt frukost och sen packade jag. Var tänkt att vi skulle åka hem med bussen klockan 10. Men ett visst p95 lag var lite söliga så vi kom iväg först kvart i elva. Satt med Emma på hemvägen. Var rätt skoj ändå. När jag kom hem kom syster och mötte mig, och när jag kom hem var jag helt slut. Har faktiskt blivit förkyld därborta för idrottshallen vi sov i var kallkallkall. Sen jag kom hem har jag inte gjort mycket. Legat i soffan och glott på dumburken, och ätit middag. Sen har jag även hunnit sitta här ett tag. Nä, nu ska jag sluta skriva. Har nog fått med det mesta nu. Märkte att jag berättade väldigt detaljerat. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0