Första skoldagen är över

Måndag. Nu är det en vanlig måndag. Och vanliga veckor. Med skola vareviga dag. Ny skola är det också. Fast egentligen är den inte så ny för oss från Manda. Vi har ju ätit lunch där i alla år, och jag tror att alla nyblivna sjuor har haft språkval där också. 21 stycken är vi i klassen. Skulle vara 18 från början. Dom två andra tjejerna från Alvik bytte också till våran klass. Sen även en kille.

Första skoldagen var ju rätt lugn. Fick schema, skåpnycklar, almenacka och lärde känna varandra lite bättre. Slutade gjorde vi klockan 12. I framtiden blir det klockan 15 alla dagar utom fredag, då det är en timme tidigare. Jag ska nog följa med mamma och Anna och handla senare, sen ska jag kolla på våran match mot Haparanda. Kommer nog vara rätt så trött ikväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0