SOMMARLOVET ÄR INTE LÅNGT BORTA.

HOLA!
Tänka sig. Om mindre än ett halvt dygn har vi skolavslutning. Om ytterligare några timmar tar systern studenten, vilket är något mer speciellt än att gå ut lilla sjuan.
Idag hade vi ju iallafall brännboll på skolan. Var lite mer underhållande än jag hade väntat mig iallafall och vi vann två "matcher" och förlorade en. Jag sköt inte en endaste boll utan kutade bara runt som en vovve hela tiden. Tyvärr föll några regndroppar under tiden men nu verkar regnet ha blåst bort. Hoppas ju självklart på sol till skolavslutningen imorgon.
Efter skolan for jag och mamma först till hennes jobb och hämtade studentskylten, vidare till mormor för att plocka upp henne, storheden, stan en sväng och slutligen hem. Har skurit potatis till potatissallader, vispat grädde och doppat färska jordgubbar i smält choklad - allt ska ätas upp på studentfirande imorgon. Trevligt trevligt! Jag har även hunnit duscha- skrubbat mig, rakat benen, filat fossingarna, hårinpackning. Jag har också fått håret vågat och även målat samtliga naglar. Mycket jobb för en liten skolavslutning. Fast det var inte särskillt jobbigt, faktiskt rätt skönt. Nu ska jag och min huvudvärk alldeles strax krypa ner i sängen. En lång dag väntar, puss och hej - trevlig sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0