FROM THE ROAD WE SIT AND WATCH IT PASS BY.

I fredags satte jag och Anna oss på bussen mot Kiruna. Vi hoppade dock av ungefär halvvägs, i Lansjärv. Pappa hämtade oss på busshållplatsen och styrde mot skogen - våran stuga. Spenderade helgen där med besök hos/av fastrar, blåbärsplockning, fiske och en del slötid. Vi har annars haft bra täckning där men nu var det ingen alls. Vet inte om det beror på åskan eller något annat, men det var bara hos oss det var noll mottagning. Irriterande alltså.
I måndags umgicks jag med Elin, Emmelie och Sandra hos Emmelie. Jag och Elin plågade Emmelie genom att göra hål i hennes öra. Jag tyckte att det var väldigt underhållande. For till systern i Boden på eftermiddagen/kvällen och grattade henne på tjugosjuårsdagen. Kom hem strax före 22 och då bar det av mot bron för att möta Elin, Emma, Emmelie och Angelica. Därifrån cyklade vi vidare mot Emma och såg film. Efter en stund dök Mikaela upp och med henne cyklade jag hem strax efter tolv. Vi var båda rätt trötta.
Igår promenerade jag och Emma in till stan. Först Kioskpirren för att lämna tillbaka filmer, sen Pontushallen och mötte Angelica och så vidare till Kvantum. Därifrån gick vi tillbaka till Pontus, svängde förbi Sandra för kissning och sen vidare hemåt. Fick ett fett skavsår som jag stack hål på. Fick besök av Sofi och Elias också. Gick och lade mig, hör och häpna, 22.15!! Hade huvudvärk och var trött som en mört. Somnade ungefär klockan tolv och vaknade kvart i sju imorse av att mamma kollade hur många grader det var utomhus. Termometern är i mitt rum. Kunde inte somna om så jag klev upp klockan åtta. Mysigt. Ska snart äta någon form av lunch och ikväll ska vi eventuellt ha picknik, höhö. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0