PÅSK NOLLNIO.

Nu är jag hemma efter en påskhelg i Jäckvik. Kom som sagt fram torsdagkväll. Då snöade det, som det hade gjort där i flera dagar. Men vi kom med solsken så på fredagen var det sol och lite molnigt ibland. Jag och Anna byggde snögubbar ute på isen, haha.


På lördagen var vädret, som sagt, väldigt bra, och jag stekte. Tyvärr har jag ju inte så bra pigment.

På söndagen var vi på Jäckviksnappet, en pimpeltävling. Jag och Anna var inte med, och vi kunde heller inte sola så mycket på grund av den enkla anledningen att det knappt var någon sol den dagen. Som tur var så var det plusgrader så man behövde inte frysa.

Igår kom solen fram vid halv ett. Vi var på gården och grillade souvas, det var mycketmycket gott. Stekte lite innan jag vände mig från solen på grund av soleksem. Det har, som tur är, nästan försvunnit idag.

Samtliga dagar har innefattat bebispratande (blablabla, som Elias säger), åtminstone en gnutta solsken varje dag, kort- och tärningspelande och god mat.

Idag ska jag till tandläkaren, det är mindre roligt. Jag ska snart gå och klä på mig och det, ska vara där 11.40. Får se vad som sker efteråt, kanske leker med någon filur. Den som lever får se.


Hornavan

Gubbarna.

På Jäckviksnappet.

Jag tror inte att någon av mina familjemedlemmar vill finnas på bild här, därför publicerar jag bara dessa bilder.

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0