Lucia

Det blev inget knäckkokande ikväll. Får väl ta det till veckan eller så, ska bege mig till pappan i byn imorgon. Men man vet ju inte om det blir något knäckkokande där istället. Den som lever får se.

Imorgon är det som de flesta säkert listat ut, den 12 december. Och alla vet ju att Lucia är den 13:de, och de vet ju också att det är på lördag. Så imorgonbitti är det Luciatåg och sånt mys i skolan. Jag tycker om Lucia, och inte bara för att man slipper de vanliga lektionerna. Nej, det är mysigt med tända ljus, lussebullar (även fast de är torra) och en massa jullåtar.

För tillfället så gör jag inte mycket. Har kollat på en massa idolklipp på Robin Bengtsson. Han är kul, "Lateshow with Robin Bengtsson". Snart är det väl time for bed men jag är inte alls sugen på att sova än. Jag orkade/orkar nämlingen inte duscha ikväll så jag tar det imorgonbitti. Då får vi se till att somna tidigare alltså (eller inte). Nu skriver jag osammanhängande och en massa strunt så vi avslutar det här med ett godnatt och ha en trevlig Lucia imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (det är bara jag som ser den):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0